renaldoboom.reismee.nl

Het leven in Kaohsiung

Jaa dames en heren, ik weet het, ik weet het, het is natuurlijk alweer een poos geleden dat ik hier een verhaal op heb gezet, maar het leven is hier ook zo verschrikkelijk zwaar en druk, dat je er bijna niet aan toe komt. Maarrr ik heb gelukkig een gaatje kunnen vinden, dus daar gaan we dan!

In mijn vorige verhaal ging het over het feit dat ik begon te wennen, lessen zouden beginnen, en het normale leven ook. Dat is ook zeker gebeurt, al aardig wat colleges gehad ondertussen, hoewel deze meestal worden doorgebracht met het spelen van spelletjes op de mobiel, aangezien het Engels voor een groot deel onverstaanbaar is en het in 90% van de gevallen echt nergens over gaat, is dit de beste oplossing om wakker te blijven. Mijn vaste weekschema ziet er ondertussen zo uit:

Maandag: vrij

Dinsdag: 9 tot 12 Human Resource Management en 12 tot 2 Chinees

Woensdag: 9 tot 12 Taiwan Government and Politics en 12 tot 2 Chinees

Donderdag: 9 tot 12 International Human Resource Management en van 1 tot 4 Social Marketing

Vrijdag: vrij

Zaterdag: vrij

Zondag: vrij

Zoals je begrijpt het ik het verschikkelijk druk en bijna nooit tijd om over mijn avondturen te vertellen.

In de vrije tijd is het natuurlijk leuk om de stad verder te verkennen (dit kan eindeloos aangezien deze zo verschikkelijk groot is). In de stad heb op een vrij dagje met lekker weer een aantal parkjes bezocht en ook het Lotus Pond Lake. Waar een aantal grote tempels en mooie gebouwen aan staan. Fotos hiervan, en ook van veel andere dingen kunnen op mijn facebook bekeken worden, aangezien het uploaden van fotos op deze site niet helemaal ideaal is. De ene tempel is nog groter dan de andere, en de geur van wierook is alom aanwezig.

Ook in de buurt van de campus, aan de rand van de stad, maar omringt met een mooi stuk natuur, zijn wat leuke dingen te bezoeken. Ik moet nog een dagje naar de dierentuin, die met de prijs van ongeveer 1 euro redelijk te betalen is, daarnaast is er een groot park met een aantal wandelroutes die ik nog wel graag zou willen bekijken, en er zijn een aantal leuke uitkijkpunten over de stad.

Voor het dagelijkse vervoer in de stad en de boodschappen bij de Carrefour bijvoorbeeld is het wel nodig de scooter te gebruiken, aangezien het behoorlijke afstanden zijn en het met een graad of 30 niet te genieten is om naar de Metro te lopen. Mijn rooie ferrari zorgt voor veel gemak en ik geniet hier ook zeker van. Ondertussen ben ik zeker gewend aan het rijden in de stad en zoef rustig links en rechts tussen de andere weggebruikers door, wat hier niet bijzonder is overigens. Het verkeer is niet helemaal vergelijkbaar met bijvoorbeeld Vietnam of Thailand, aangezien de mensen zich hier in grote lijnen nog wel aardig aan de regels houden en er op elke straathoek ook stoplichten aanwezig zijn.

Vorig weekend ben ik met een groep van 26 studenten naar Green Island geweest, een prachtig eiland aan de oostkust van Taiwan. we gingen zaterdagochtend om 10 over 7 met de trein van Kaohsiung naar Taidong/Taitung, zelfde stad, slechte vertalingen. Onderweg naar Taidong even mijn chinees geoefend met een paar vreemde gasten, waarbij ik heel erg blij ben met mijn chineze app op de telefoon, zodat ik een poging kan wagen om een Engels woord naar het chinees te vertalen. In ieder geval, het is prachtig om naar iemand te staren die tegen je praat, terwijl je er helemaal geen ene donder van begrijpt en dan ook nog gaat proberen een reactie te geven, na 2 week chinees, ik heb er een boel plezier mee. Toen we eenmaal in Taidong waren werden we opgehaald bij het station en gingen we naar de haven, waarvandaan we met de 'Vomit Boat', de bijnaam van de boot, naar Green Island gingen. Volgens de Lonely Planet is dat de bijnaam, maar de kerel die dit heeft geschreven had een behoorlijke kater toen hij op de boot stapte, heb ik me laten vertellen, dus zo erg is het ook weer niet. Er waren 18 anti-zeeziek pillen voor 26 mensen, dus de echte kerels gingen voor het avondtuur, welke prima te overleven was uiteindelijk. Op het eiland stonden er scooters voor ons klaar (we hadden een pakket besteld voor het hele weekend, inclusief scooters), dit is namelijk de enige manier om je te vervoeren over het eiland.. Nadat we per scooter bij ons hostel aan waren gekomen ben ik meteen die middag gaan snorkelen met 3 anderen, wat echt ongelovelijk mooi was. Koraal, vissen in alle soorten, grotes, vormen en kleuren, en chinezen die op een drijvende boei ronddobberen met hun kop in het water, omdat ze niet kunnen zwemmen. Het schijnt dat verderop in de zee, waar je met duikapparatuur heen kan je het oudste koraal op de wereld kan zien, blijkbaar was 7 jaar daarvoor National Geographic daar geweest voor filmen en onderzoek. Het zicht in het water is ook echt fantastisch, met gemak kun je 20 meter ver kijken, waardoor je alles om je heen met gemak kon bekijken.

Later die dag zijn we na een all you can eat Taiwanees BBQ naar de Hot spring op het eiland gegaan. dit zat naast het snorkelen ook bij ons pakket in. Het warme water komt uit de grond, maar ze hebben er wel echte baden van gemaakt waar het water in terecht komt. Je kan kiezen uit een koud bad en een bloedheet bad waar je amper in kunt komen en na 5 minuten graag uit wilt, en een aantal baden met temperaturen daar tussenin. Kortom, heerlijk genieten. Wat het extra speciaal maakt is het feit dat het open is van 6 uur in de avond, wanneer het al donker is, tot 2 uur in de ochtend, dus je zit lekker onder de sterrenhemel te badderen. Ook is het 1 van de 3 zout-water hotsprings op de aarde, als je de Lonely Planet mag geloven.

De volgende dag weer op tijd eruit gegaan, om het eiland een beetje rond te reizen. We zijn met een klein groepje naar de top van het eiland gewandeld, waar je een heel mooi uitzicht hebt. En daarna ben ik met nog een andere kerel naar een aantal andere kleine wandelroutes langs de kust gegaan. Lekker in de rustige natuur met een enorme windkracht en het geluid van golven die op de rotsen slaan op de achtergrond. We hadden het idee dat we ergens in een uithoek van schotland waren, aan het landschap te zien. In de avond van die dag zijn we naar een ander BBQ restaurant gegaan, deze keer met de hele groep en hebben daar lekker gegeten.

Maandag ochtend resteerde toen nog, aangezien we om half 3 met de boot terug zouden gaan en op deze ochtend heb ik nog hele mooie dingen gezien van het eiland. Mooie uitzichten over het eiland en de zee/kust en lekker genieten van de mooie natuur.

Voor de terugweg was ons verteld dat de boot een stuk rustiger was, dus dat moest wel meevallen. We hebben onze maag dus lekker volgestopt voordat we op de boot stapten, alleen hadden niet volledig rekening gehouden met het feit dat er wel veel meer wind stond dan op de heenweg. Dus met een volle maag en met golven vanaf de zijkant zijn we lekker teruggevaren naar het vaste land. Ik als enige de hele tocht buiten, aangezien dit eerst niet mocht, maar wat locals die buiten stonden wilden de deur wel voor me openen. Hier had ik veel geluk mee, want naast de frisse wind die er buiten staat, heb ik ook dolfijnen gezien die met de boot meezwommen, iets wat ik niet had willen missen.

Nu is het inmiddels het volgende weekend en heb ik begin van de avond een voetbalwedstrijdje gespeeld. uitslag: 8-0. Daar waar ik zeker nog 2 doelpunten aan toe had mogen voegen, maar dat geheel terzijde. Morgen zal er een bezoekje worden gebracht aan een paar hele grote tempels op een uur scooterrijden van hier. Iets wat zeer zeker het bezoeken waard moet zijn, dus ik ben benieuwd!

Vriendelijke groeten vanuit het verre oosten!

Bekijk mijn fotos op mijn facebook, voeg me toe waar dat nodig is, bijvoorbeeld ook op skype, misschien heb ik ooit wel eens tijd om te bellen, je weet maar nooit! mijn accountnaam is: renaldoboom

Ajus!

Reacties

Reacties

Anniek

Nou rennie het klinkt allemaal super. Jij vermaakt je wel. Geniet ervan! Liefs, Anniek

Renaldo

Vergeet ik eigenlijk het belangrijkste nieuws! Mijn lieve vriendin Geke van der Kroef heeft een ticket geboekt naar Taipei en dus zijn we lekker 2,5 weekjes samen met Kerst en Oud en Nieuw! JEEEEJ

Maurits

Klinkt allemaal fantastisch en ver van m'n bed. Veel plezier met z'n tweetjes rond kerst!

willy

Goed bezig, jongen!! geniet ervan!!!!! D.K.

Gerard

ik geniet van je mooie verhalen. Studeren lijkt bijzaak in die mooie onbekende wereld. Je geniet met volle teugels en zo hoort het. Ga zo door, it's the time of your life

Gerard

Oh ja Renaldo

heb je ook een postadres?
st nicolaas wil misschien nog wat sturen naar je
natuurlijk alleen als je erg zoet bent......

Dana

Lekker Renny hoor lekker!

Die lieve vriendin van je heeft heel veel plek over in haar koffer dus ik duik er zo bij in!

Jan en Willy Boom

Hoi Renaldo,

Eindelijk heben we deze site ontdekt en gaan je nu volgen. Je hebt volgens mij al veel gezien en genoten en wij wensen je alvast fijne Kerstdagen samen met Geke.
Groetjes ook van Jan

Andere Willy Boom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!