renaldoboom.reismee.nl

De eerste dagen

De eerste nacht in op campus is doorgebracht, na een lange dag reizen. Het vliegen richting Hong Kong verging prima, alleen kon ik helaas niet echt slapen in het vliegtuig, waardoor het wel een lange nacht werd. In Hong Kong maar heel even wachten en toen door naar Kaohsiung! Tegen deze tijd had ik al zoveel dingen gezien die ik nog niet eerder had gezien; bulten rare chinezen, iemand met een zak MacDonalds eten in het vliegtuig.. (wilde ik ook wel!!), en nog veel meer.

Nu alleen nog de weg naar de campus zien te vinden. Gelukkig waren we in ieder geval met z'n tweeen, wat ons allebei wel gerust stelde. Eerst met de metro, die we eerst niet konden betalen omdat we alleen groot geld hadden, een keertje overstappen met de metro en vervolgens een stukje met de taxi die we met een beetje wijzen de goede kant op hebben gestuurd (gelukkig hoefden we niet super ver, en alleen rechtdoor)

Hierna aangekomen bij de campus, waren we zeker nog niet op onze bestemming (de International Villa). Het probleem is dat de campus in de avond al redelijk leeg was, al helemaal omdat het nog vakantie is hier en dat de chinezen de engels gesproken woorden voor veel dingen niet weten, (bijvoorbeeld het woord; International Villa). We hadden geluk aangezien we twee Poolse meiden tegenkwamen en die ons naar de dormitory hebben gebracht. (VEEELS teveel trappen op!!). Hierna heeft 1 van de Poolsen ons geholpen met het inschrijven en konden we op onze kamer. Een beetje smerig, zonder bedden, maar voor de rest oké. In ieder geval deed de airco het, wat zeker nodig is hier om een oogje dicht te doen.

Nadat we al hadden besloten om maar 2de hands matrassen (Lees: strandmatje met een dekbed erop geplakt) te gebruiken die waren achtergelaten in de hoofdruimte van onze verdieping (waar wel 1 en ander beest overheen gelopen) kwam onze Nederlandse buurman thuis die een kamer had met allemaal matrassen die achtergelaten waren, hier hebben we er een aantal van kunnen pakken, wat wel tot een redelijk matrasje leid: de eerste nacht kon beginnen.

Dag 2:

Vandaag zijn we wat verder op pad gegaan na even wat bijgeslapen te hebben. Eerst even een ontbijtje, langs de International Office voor een korte kennismaking en daarna richting de Carrefour samen met Pim, m'n reis- en kamergenoot en Michael de buurman. Laken, kussen en iets voor om de matrassen gekocht, en ook wat eten en andere handige spullen, aangezien er eigenlijk helemaal niks is op de kamer. Vanavond ook bij wat verschillende standjes gegeten in de stad, wat best erg lekker was, goed te doen dus.

Het is nu half 1 hier, in nederland half 7, dus voor mij de hoogste tijd om weer eens een oogje dicht te doen. nog steeds geen apen gezien vandaag, maar dat gaat binnenkort vast komen, dan is dat wel weer een vermelding waard natuurlijk. Foto's zullen volgen en ik zal kijken of ik een filmpje kan maken voor een rondleiding door de woning.

Groeten aan iedereen!

johan

Nou mooi. Niks mis met zo'n start. Beetje zelf je spulletjes bij elkaar rommelen. (ik dacht even 'moeten de polen daar het werk ook al doen', maar dat terzijde.) ben benieuwd of er nog meer Nederlanders tevoorschijn komen. Je hebt er nog één nodig om te kunnen klaverjassen.

Maurits

Klinkt allemaal goed, Renaldo. Net van het FIT Boys-trainingsveld thuis gekomen. Hier gaat alles ook zijn gangetje. Wat trainingen, wat bekerwedstrijden. Veel plezier daar!

Willy Boom Beilen (is er nl. nog 1 van )

Hoi Renaldo, Een beetje geluk af en toe en zo kom je de eerste tijd wel door, misschien wel prettig om de tijd te hebben om je omgeving, de mensen, het land te verkennen voordat de studie begint, nog wat vakantie, heerlijk voor je. De flying camels al gezien voor een potje voetbal?? Dikke kus, mama

Jochem & Anniek

Hoi Rennie,
Ik had natuurlijk wel al iets gehoord van Geke, maar erg leuk om ye lezen. We zullen je op de voet volgen! Hopen dat je nu wat beter kunt slapen op je wat schonere bed. Enne niet meer zo vroeg in de ochtendwats appen he, je maakte me wakker hahaha...
Geniet er van! En we kijken uit naar je volgende verhaal!
Liefs Jochem en Anniek

Harmina Enting

Renaldo leuk verhaal. Heel veel succes daar en veel leren en zien van het land. groetjes

Ruth

Hallo Jumbo!!!
Ik lees hier Carrefour...
In ieder geval kun je er je boodschappen doen;) Fijn dat je bent aangekomen en voorzien bent van de levensbehoeften slaap en eten. Geniet van je eerste dagen, die zullen wel vol met indrukken zijn! (go for the scooter!)

Else

Hey hey,
Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen!
Je gaat nog veeel meer avonturen en onverwachtse dingen tegemoet!!! Dat is nou eenmaal in een ander land:p maar het komt altijd weer goed!
Geniet er lekker van!

Groetjes Else

Marlies

Fantastisch.. zo het onbekende ingaan!! Hebben jullie al een extra matrasje gevonden voor het afgaan van al die trappen!! Have fun!!