renaldoboom.reismee.nl

Gewenning begint te komen

In m'n vorige verhaal was ik nog maar 2 dagen onderweg en nog totaal niet gewend aan alles hier in Taiwan, nu, anderhalf week verder is dat zeker wel verandert!

Eerst verder gegaan met alles rondom school te verkennen en spullen te kopen om het leven een beetje aangenaam te maken op de campus. Spullen kopen om was aan te drogen, bordje, bekers, wat biertjes, allemaal heel belangrijk natuurlijk!

Night-market al een paar keer over geweest ondertussen, echt van allerlei soorten eten!

En dan is er natuurlijk ook de scooter die we de 4e dag ongeveer geregeld hebben. Het is zeker 15 minuten lopen naar de metro, die lang niet de hele stad bezoekt en met de hitte hier is het zeker geen pretje om dat elke dag te moeten lopen voor een kleine boodschap. Daarom hebben we scooters geregeld (waar straks meer over volgt). Langzaam aan kwamen er meer mensen in het gebouw aan, we waren echt 1 van de eersten die aankwamen hier, samen met mijn roommate. Dus toen het op een gegeven moment wat drukker werd hebben we een feestje in de stad gehad om een beetje mensen te leren kennen. Met een beetje sponsoring van de tent waar we zaten (beetje reclame natuurlijk) hebben we het heel gezellig gehad en wat mensen leren kennen. Dit was de eerste woensdag en na verder ontdekken zijn we op zaterdag met een man of 25 naar een discotheek gegaan. De volgende dag kwam het plan om op maandag naar het noord-oosten van het land te gaan voor een paar dagen. Aangezien wij al redelijk op onze plek zaten op de campus konden we best wel even een uitstapje maken. 5 uur met de trein heen en terug, maar het was het zeker waard. Er staan wat foto's op deze site, maar meer op m'n facebook. Taroko National Park it is! Wat een geweldig landschap, alles is groen en een en al bos! maar dan wel bos met tropische planten, palmbomen alles door elkaar, echt geweldig dus. We waren in totaal met 12 mensen, een hele gezellige groep en zo mensen echt goed leren kennen. De groep bestond uit 4 Nederlanders, 2 Finnen, 3 Mexicanen, 1 Canadese en 2 Fransen, echt internationaal dus en zeer gezellig.

Het enige probleem voor de terugweg was nog dat 1 van de Nederlanders een ongeluk had gehad met de scooter (niemand gewond gelukkig, behalve de scooter) en dat we dat dus nog moesten regelen. En we hoopten dat onze scooters er nog stonden, omdat we die in alle haast wellicht niet perfect hadden geparkeerd. En ja hoor! dat was natuurlijk ook het geval.. Scooters weggesleept, dus die terug moeten kopen voor een kleine 25 euro (zonde). De kappotte scooter stond er nog wel en is in reparatie op dit moment, dus alles kwam uiteindelijk goed.

De volgende dag hadden we introductie-dag, wat best behoorlijk saai was, maar misschien ook nog een klein beetje nuttig. Aan het eind konden we aan de slag met het aanvragen van onze studentenkaart, nadat we alles hadden geregeld en hadden betaald. De studentenkaart is binnen en ook de sportpas is al aanwezig. Dus meteen even langs de sportzaal geweest voor om even te trainen. Dat was allemaal gister, en aangezien we met een hele grote groep naar een bar zijn geweest, is het nu 1 uur smiddags hier en moet ik zo echt maar even gaan douchen. Straks heel even naar het gebouw van de windsurf en zeil club om te kijken of ik me daar in ga schrijven en dan snel door naar een Universiteit in de stad voor m'n 2e voetbaltraining! Zin in!!

Kortom, ik begin dus al aardig te wennen hier, hoewel het nog steeds zeeeer warm is (en in NL?)

Groeten aan iedereen in Nederland!

Maurits

Leuk bericht weer en als je dat allemaal zo leest, een totaal andere wereld aan de andere kant van de wereld.

Hier is het herfst, tenminste de laatste dagen. Gisteren was het wind, regen, koud. Vandaag (matchday) en morgen (zondag) zou het nog iets beter worden. Droog en iets betere temperaturen. Voor ons (familie Beuling) is het weer de eerste voetbalzaterdag. Ilja gaat eerst om 09:00 uur voetbal kijken bij haar neefje. Dan om 11:15 uur vertrekken voor de uit(oefen)wedstrijd HHCombi D1 - FIT Boys D2 en bij terugkomst kijken bij mij (FIT Boys 5 - Pesse 3). In de rust en na afloop zullen we wel horen wat het 1e tegen ZFC Zuidlaren heeft gedaan.

Kortom, ook hier wennen we al weer behoorlijk aan het normale leven zo na de vakantie.

Groetjes uit Beilen!

Karlijn

Klinkt goed zeg! Jij vermaakt je wel;) heel veel plezier! Geniet er van!

Marlies

Haha.. tja, zo´n introductie-dage is natuurlijk onzettend saai, vergeleken bij al die andere leuke avonturen!! Fijn om te horen dat je je plekje daar begint te vinden. Geniet!!

Johan

Zo. Niet stil gezeten. ik krijg de indruk dat je 3 weken in 14 dagen hebt gestopt. Maar eh .. goed om te lezen dat je ook op sportief gebied weer lekker bezig bent. En die warmte, dat zal vast ook wel wennen. Trouwens, die Chinezen en Japanners gaan ruzie maken om een paar kleine eilandjes boven Taiwan. Er staat wat dat betreft nog een oude rekening open m.b.t. Taiwan. Hou het in de gaten, succes en plezier!

Bouke

Klink geweldig! kijk nu al uit naar dat semester in het buitenland. Goeie zaak, lid worden van de windsurf club ;P

Johan

Na de berichten over strand, reisjes, watervallen en parken verwachten we nu natuurlijk berichten over de saaie/leuke/leerzame collegebanken. En natuurlijk willen we weten of je al meer verkeersboetes hebt gekregen

Mo van Bo

Hoi Renaldo, schitterende foto's en een leuk verhaal.
Genieten alom begrijp ik.
En dan straks de studie.Maar vooral eerst genieten.
Ik blijf je volgenen hopenlijk heb je een schoon matras kunnen bemachtigen

willy

heb je nog tijd voor een smakelijk verhaal??? D.K.