renaldoboom.reismee.nl

Avonturen

Vorig verhaal eindigde ik met het nieuws dat ik grote tempels in de buurt van Kaohsiung zou gaan bezoeken. Dat heb ik ook gedaan, en dit was best indrukwekkend. Hoeveel moeite er aan is besteed om dat allemaal te bouwen en het feit dat er ook echt mensen daar wonen en elke dag hun gebeden en dergelijke daar doen is best mooi om te zien. De Fong Guang Shan tempels zijn een soort groot Buddhistisch complex waar je zelfs ook Temple Management en andere studies kunt volgen. Er was ook net een soort ceremonie bezig in de grootste tempel, wat echt iets anders was dan ik ooit in mn leven had gezien! heel bijzonder. Vervolgens zijn we naar een ander deel van het complex gegaan waar een enorme Buddha bewondert kon worden.

Het scooterrijden heen en terug was ook prima bevallen, dus daar konden we zeker meer mee gaan doen. Daarom kwam het idee om het volgende weekend naar het zuiden van Taiwan te scooteren en daar te verblijven.

Het volgende weekend (vorige week) werd het plan uiteraard ook uitgevoerd met z'n 5en. 4 Nederlanders en een Fin op de scooter naar Kenting. Na ongeveer 3,5 uur kwamen we aan in Kenting, na een leuk ritje met de zee aan de ene kant en uitzicht op de bergen aan de andere. De Fin en ik hadden een tent tot onze beschikking, ik had helaas op die dag geen luchtbed kunnen vinden, en de andere 3 Nederlanders zouden zonder op het strand gaan slapen. De eerste nacht gingen we op een strand aan oost-zijde van Kenting slapen (Kenting is het gebied in het zuiden van Taiwan). Gezellig de avond doorgebracht met een biertje en een kampvuurtje. Mika (de Fin) en ik hadden het zelfs te warm in onze tent, maar de anderen hadden belabbert geslapen, omdat de sterke wind het toch te koud had gemaakt zonder bescherming. De volgende dag zijn we begonnen om 5 uur, om de zonsopgang te kunnen aanschouwen, wat het zeker waard was. Na het opruimen van onze spullen waren we klaar om een ontbijtje te zoeken en dingen te gaan bekijken in Kenting. We hebben een kleine wandeling gemaakt naar een mooi uitkijkpunt en een altijd brandend vuur bekeken op een plek waar gas uit de grond komt. Daarna ben ik met Mika naar een leuk strandje geweest waar ik ook een luchtbedje heb kunnen vinden. De andere Nederlanders hadden een hostel geboekt voor de 2e nacht en Mika en ik hebben daar een verfrissend douchje kunnen pakken. In de avond zijn Mika en ik naar een strand aan de westkant van Kenting gegaan en hebben daar de tent weer opgezet met de bedoeling om de volgende dag de Jin-Shui Camp Historical Old Trail te doen.

De volgende dag zijn we om half 7 op de scooter gestapt en richting het noorden gereden, om bij het plaatsje Fangliao richting het centrum van het land te rijden, de bergen in. Toen we, met behulp van de GPS op mijn telefoon, uiteindelijk bij de juiste weg aankwamen om bergopwaards te gaan, was ik wel wat verbaast over het feit dat ze dat wegen noemen in Taiwan, een half kapotte betonweg waarop we 22 km in een uur tijd hebben afgelegd. Na dat uur waren we wel op bijna 1500 meter en kon de wandeling beginnen: richting de oostkust naar 0 meter hoogte. Zo gezegd zo gedaan en na een 5 en een half uur lange wandeling met leuke opstakels zoals omgevallen bomen kwamen we aan in een klein plaatsje een stukje van de kust. We hadden aan het eind van de wandeling een group Taiwanezen ingehaald en dachten dat dit zou betekenen dat er wel wat zou zijn aan het eind van het pad, wat helaas niet het geval was aangezien de Taiwanezen werden opgehaald met een bus. Na gevraagd te hebben hoever een supermarkt was; 4 km verder in Dawu, hadden we besloten om maar een uur extra te lopen de volgende dag en met ze mee te rijden in de bus (wat 2 gratis bananen en een flesje water opleverde), maar in ieder geval die avond een fatsoenlijke maaltijd te hebben en een goed ontbijt te kunnen kopen. Hierna zijn we naar het strand bij Dawu gegaan en hebben daar tussen de aangespoelde bomen de tent opgezet.

De volgende dag, maandag, weer de zonsopgang gezien en om 6 uur vertrokken om weer naar 1500 meter hoogte te lopen. Het stukje dat we de vorige dag met de bus met Taiwanezen hadden afgelegd konden we nu bijna helemaal liften met een constructie-autotje, waar ik lekker heen en weer schuddend achter in de bak zat, ik voelde me al helemaal een echte avonturier. Hierna door de rivierbedding naar het begin van het pad gelopen en vervolgens weer helemaal de berg op. Onderweg wilde apen gezien, 3 kleine slangen en een fazant, toch nog wat wilde dieren in de natuur hier. rond 1 uur waren we boven op de berg en konden we de scooter terug naar Kaohsiung pakken en was het zeer geslaagde weekend bijna voorbij. Mocht ook wel, want ik was helemaal gesloopt!

Het volgende avontuur was afgelopen woensdag, tijdens het uitgaan. Toen ik op het punt stond naar huis te gaan (volgende ochtend weer om 9 uur college), komt er opeens een hele lading politie de tent binnengesjouwt en mocht niemand meer weg. 1,5 uur wachten moesten de eerste mensen met een bus naar het politiebureau om een plastest te doen om te testen op drugs. Met een groepje andere studenten weigerden we dit, aangezien het allemaal echt heel vreemd en belachelijk ging. Uiteindelijk ging de politie hiermee accoord en konden we naar huis, nadat we op 2 bekenden hadden gewacht die nog in het politiebureau zaten. Lekker om 7 uur mn bedje in gekropen en toch het college van 9 uur maar overgeslagen.

Je maakt wat mee hier!,

Kallem an!

Reacties

Reacties

Johan

Wild kamperen in Taiwan............. haha.
Ik vind het een uitvinding! Ook niet gedacht dat dat zou kunnen trouwens. Maar je vermaakt je ! Goed om te lezen.
Inderdaad: Kallem an.

erna

Hoi Rennie. Vanaf Vlieland n berichtje. Wat schrijf je leuk. Echt. Je maakt wat mee zo je zou zo n boek kunnen schrijven.

gerard

Wederom een mooi reisverslag. Je bent al een echte avonturier. Nooit geweten dat studeren zo mooi kan zijn.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom jullie nu mee moesten met de politie.
Blijf vooral schrijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!